C.A.S.T.

lactimed

Στόχος του Cast είναι η δημιουργία ενός Πιλοτικού Δικτύου των Επιμελητηρίων για την υποστήριξη των ΜΜΕ που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Τουρισμού και πιο συγκεκριμένα, η παροχή τεχνογνωσίας και πληροφόρησης αναφορικά με την ελαχιστοποίηση της χρήσης των φυσικών πόρων και της παραγωγής αποβλήτων από τις τουριστικές επιχειρήσεις.

Στο Δίκτυο αυτό συμμετέχουν η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, το Επιμελητήριο Κέρκυρας (Ελλάδα), η Ένωση Γαλλικών Επιμελητηρίων, η περιφερειακή ένωση των Επιμελητηρίων Langeudoc-Rousillon (Γαλλία), το Επιμελητήριο του Heves (Ουγγαρία), η περιφερειακή Ένωση των Επιμελητηρίων της Λομβαρδίας (Ιταλία), το Επιμελητήριο του Τολέδο (Ισπανία) και το Επιμελητήριο της Εσθονίας. Επιστημονική υποστήριξη θα προσφέρουν τo Ινστιτούτα ερευνών για τον τουρισμό και τα ταξίδια του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ -ΤΤRI (Ηνωμένο Βασίλειο) και το Εθνικό Ινστιτούτο έρευνας για τον τουρισμό (ISNART) (Ιταλία).

Συντονιστής του Προγράμματος το οποίο συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ, είναι η Ένωση των Γαλλικών Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων. Τις εργασίας της πρώτης συνάντησης του Δικτύου άνοιξε ο Πρόεδρος της ΚΕΕ και Αναπληρωτής Πρόεδρος του Ευρωεπιμελητηρίου, αρμόδιος για το χαρτοφυλάκιο του Τουρισμού, κ. Γεώργιος Κασιμάτης, ο οποίος τόνισε την αναγκαιότητα μιας βιώσιμης τουριστικής πολιτικής με σεβασμό και ενδιαφέρον στο περιβάλλον. Στη συνάντηση προσκλήθηκαν και έκαναν σχετική με το θέμα παρέμβαση οι κκ Ιωάννης Ρέτσος εκ μέρους του ΣΕΤΕ και Ιωακείμ Ιωακειμίδης εκ μέρους του ΗΑΤΤΑ.

Όλοι οι εταίροι εκδήλωσαν την ένθερμη υποστήριξή τους και τη δέσμευσή τους για έναν αειφόρο και ταυτόχρονα ανταγωνιστικό Τουρισμό. Με αυτόν τον τρόπο, τα Επιμελητήρια στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα στις ΜΜΕ και διαμορφώνουν την Ατζέντα για το μέλλον του ευρωπαϊκού Τουρισμού.

Η δυναμική του Προγράμματος έγκειται στον συνδυασμό της τεχνογνωσίας στον τομέα του Τουρισμού και με μία σειρά προβλεπόμενων Δράσεων:

  • Ανάπτυξη της γνώσης στον τομέα του βιώσιμου τουρισμού Μία μελέτη θα αξιολογήσει την τάση της ζήτησης για Βιώσιμο Τουρισμό, το επίπεδο συνειδητοποίησης και πληροφόρησης των ΜΜΕ και τα υπάρχοντα εμπόδια αναφορικά με την στροφή σε μία πιο περιβαλλοντική προσέγγιση από τις ΜΜΕ στο πεδίο του Τουρισμού.
  • Ανταλλαγή εμπειριών ανάμεσα στα Επιμελητήρια Οι ακολουθούμενες μέθοδοι των Επιμελητηρίων για την ελαχιστοποίηση της χρήσης των φυσικών πόρων και της παραγωγής αποβλήτων, θα εξεταστούν και θα αξιολογηθούν ώστε να προσδιοριστούν οι «βέλτιστες πρακτικές» και να προωθηθεί μία κοινή μεθοδολογία που επιτρέπει την αντιγραφή από όλους τους ενδιάμεσους οργανισμούς που συνεργάζονται με τις ΜΜΕ στον τομέα του Τουρισμού.
  • Εφαρμογή σε 6 περιφέρειες/χώρες Τα Επιμελητήρια μετά την ολοκλήρωση της μελέτης και την ανταλλαγή εμπειρίας και τεχνογνωσίας θα προωθήσουν δράσεις σε τοπικό επίπεδο για την ευαισθητοποίηση και την πληροφόρηση των τουριστικών επιχειρήσεων για μία καλύτερη περιβαλλοντική διαχείριση. Θα εκδοθεί ένας «Οικολογικός Οδηγός» που θα παρέχει ένα πρώτο επίπεδο συμβουλών και πληροφοριών που είναι εύκολο να εφαρμοστεί στη Βιομηχανία Τουρισμού.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Ασωνίτη Γεώργιο, ειδικό επιστημονικό σύμβουλο της ΚΕΕΕ.