english-flag
Search

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ_ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ & ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ 15ου ΒΑΡΟΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Αποτελέσματα του 15ου κύματος του Βαρόμετρου της Οικονομίας της Χαλκιδικής, της δίμηνης έρευνας του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής,  που καταγράφει την πορεία της τοπικής οικονομίας

Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2024

 

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής στο πλαίσιο στήριξης των επαγγελματιών μελών του,  διεξάγει τη δίμηνη έρευνα  Βαρόμετρο της Οικονομίας της Χαλκιδικής, προκειμένου να καταγραφούν οι απόψεις και τα προβλήματα των επιχειρηματιών της περιοχής και να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις και κινήσεις, όπου κρίνεται απαραίτητο.

 

Περαιτέρω υποχώρηση του δείκτη οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της Χαλκιδικής  – Το Airbnb  ρυθμιστής του τουρισμού και της αγοράς ακινήτων της Χαλκιδικής σύμφωνα με τους τοπικούς επιχειρηματίες

 

Περαιτέρω υποχώρηση του δείκτη οικονομικής συγκυρίας, ωστόσο υψηλότερο το ποσοστό σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα

Στο 2,3 υποχώρησε ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας από το 4,1 του προηγούμενου κύματος, παραμένοντας ωστόσο σε υψηλότερο επίπεδο από το αντίστοιχο περσινό διάστημα που ήταν στο 1,1.

 

Πέντε στους δέκα ικανοποιημένοι από τα οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησής τους το δίμηνο που πέρασε

Αυξήθηκε από το 18% στο 23%, το ποσοστό αυτών, που κρίνουν καλά τα οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεων τους, 31% ικανοποιητικά από το 19%, 34% μέτρια από 46% και μειωμένο στο 12% από 17% του προηγούμενου κύματος,  το ποσοστό αυτών που τα κρίνουν αρνητικά.

 

Περαιτέρω μείωση του τζίρου δηλώνουν πέντε στους δέκα

Στο ίδιο σχεδόν επίπεδο 20% από 19% το ποσοστό αυτών που δηλώνει ότι, αυξήθηκε ο τζίρος της επιχείρησής τους αυτό το δίμηνο, 28% από 45% ότι παρέμεινε ο ίδιος και 52% από 36% ότι μειώθηκε.

 

Προσλαμβάνουν νέο και διατηρούν το υπάρχον προσωπικό σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις της Χαλκιδικής

11% από 13% είναι το ποσοστό των επιχειρηματιών που δηλώνουν ότι θα προσλάβουν νέο προσωπικό, 82% όπως και στο προηγούμενο κύμα ότι θα διατηρήσουν το υπάρχον, ενώ μικρή αύξηση 7% από 5% είναι το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι θα προβούν σε απολύσεις.

 

 

 

Επτά στους δέκα αναμένουν τα ίδια ή καλύτερα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις τους

Στο ίδιο περίπου επίπεδο τα δεδομένα αυτού του κύματος, με ποσοστό 22% έναντι 25% του προηγούμενου κύματος να δηλώνει ότι, αναμένει καλύτερα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις του το επόμενο εξάμηνο, 50% από 49% τα ίδια και 28% από 26% χειρότερα.

 

Μοιρασμένοι στη μέση οι επιχειρηματίες της Χαλκιδικής για το πως έχει επηρεάσει το Airbnb την τοπική οικονομία

41% δηλώνει ότι το Airbnb έχει επηρεάσει θετικά την οικονομία της Χαλκιδικής, 42% αρνητικά, ενώ 17% δεν γνωρίζει, δεν απαντά.

 

Το Airbnb ρυθμιστής της αγοράς ακινήτων στη Χαλκιδική σύμφωνα με την εκτίμηση των επιχειρηματιών του τόπου

89% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής δηλώνει ναι ή μάλλον ναι στο ερώτημα αν οι τιμές των ακινήτων και των ενοικίων έχουν επηρεαστεί λόγω της δραστηριότητας του Airbnb, 5% δηλώνουν  όχι ή μάλλον όχι και 6% δεν γνωρίζει, δεν απαντά.

 

Αρνητική η άποψη των κατοίκων της Χαλκιδικής για την αύξηση των Airbnb καταλυμάτων στην περιοχή τους, κατά την εκτίμηση των επιχειρηματιών του τόπου 

53% αρνητική ή μάλλον αρνητική η άποψη των κατοίκων της Χαλκιδικής για την αύξηση των Airbnb καταλυμάτων στην περιοχή τους, κατά την εκτίμηση των επιχειρηματιών του τόπου, 28% θετική ή μάλλον θετική , ενώ 19% δεν γνωρίζει, δεν απαντά.

 

Πέντε στους δέκα επιχειρηματίες της Χαλκιδικής πιστεύουν ότι το Airbnb επηρεάζει αρνητικά τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις 

52% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής κρίνουν ότι το Airbnb επηρεάζει αρνητικά τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, κλπ.  37% πιστεύουν ότι τις επηρεάζει θετικά, ενώ 11%, δεν γνωρίζει, δεν απαντά.

 

Έχει αλλάξει το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται τη Χαλκιδική λόγω του Airbnb, πιστεύουν οι επιχειρηματίες

72% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής πιστεύουν ότι προφίλ των τουριστών που επισκέπτεται τον τόπο έχει αλλάξει λόγω του Airbnb, προσελκύοντας περισσότερο οικογένειες, παρέες φίλων και επιμηκύνοντας το χρόνο διαμονής.  14% είναι των ποσοστό αυτών που πιστεύουν ότι δεν το έχει επηρεάσει και αντίστοιχα 14% είναι και το ποσοστό αυτών, που δεν γνωρίζει δεν απαντά.

 

 

Την έρευνα διεξήγαγε η εταιρεία Interview, κατά τους μήνες Αύγουστο-Σεπτέμβριο 2024. Το δείγμα αποτελείται από 335 επιχειρήσεις διαφόρων μεγεθών, μέλη του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, η συμμετοχή των οποίων είναι προαιρετική.

 

Το link με τα αποτελέσματα της έρευνας και τα σχετικά γραφήματα βρίσκονται αναρτημένα στον ιστότοπο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής (www.epihal.gr).

 

 

Παρουσίαση_Βαρόμετρο_Χαλκιδικής_Αύγουστος_Σεπτέμβριος_2024-2

Μετάβαση στο περιεχόμενο