english-flag
Search

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ HALKIDIKI TREATS – ΤΑ ΚΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Μια πρώτη γεύση πήραμε  από τα “Halkidiki Treats – Τα κεράσματα της Χαλκιδικής” σε ένα παιχνίδι γνώσεων, γεύσεων και εμπειριών, κατά την εξάωρη ημερίδα, που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Χαλκιδικής  στο πλαίσιο του προγράμματος TASTE HALKIDIKI και την οποία οι συμμετέχοντες, παραγωγοί και επιχειρηματίες της εστίασης και της φιλοξενίας,  παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον.

Στον αρχικό του χαιρετισμό, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης,  αναφέρθηκε στις αντιξοότητες, που αντιμετώπισε το παρόν Δ.Σ. κατά το ξεκίνημα της θητείας του, αλλά και στους υψηλούς στόχους, που έχουν θέσει για πραγματική ανάπτυξη και βελτίωση των συνθηκών στις επιχειρήσεις.  Παρών στην εκδήλωση και ο α’ αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κ. Στέλιος Χούτας.

Η Σύλβια Κουμεντάκη της Chef Stories, στρατηγικού συνεργάτη του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής και εμπνευστή του προγράμματος προώθησης της γαστρονομίας  του τόπου, #TASTEHALKDIKI, που είχε και την ευθύνη της διοργάνωσης της ημερίδας, αναφέρθηκε στη δυναμική, αλλά και τις πολλές και σημαντικές δράσεις, που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα στο πλαίσιο του προγράμματος.

Η Νανά Ζυγούρα, εκπαιδεύτρια και σύμβουλος επιχειρηματικής ανάπτυξης, παρουσίασε τη Χαλκιδική μέσα από τη φιλοσοφία “Είμαι πρεσβευτής του τόπου μου” και αναφέρθηκε στα πολλά και σημαντικά, που κάνουν την Χαλκιδική έναν τόπο ιδιαίτερο και μοναδικό.

Η Λία Μπουντιούκου, υπεύθυνη επικοινωνίας του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, παρουσίασε τη νέα δράση “Halkidiki Treats – Τα κεράσματα της Χαλκιδικής”,  ένα  νέο εργαλείο και όπλο στα χέρια των ανθρώπων της εστίασης, της φιλοξενίας, του εμπορίου και όλων, όσοι θέλουν να αποκτήσει ο τόπος τη δική του γαστρονομική ταυτότητα.  Στόχος της δράσης είναι να προσφέρονται στα καταστήματα εστίασης και όχι μόνο, τα κύρια προϊόντα του τόπου, δηλαδή οι πράσινες ελιές Χαλκιδικής, το ελαιόλαδο και το μέλι, ως καλωσόρισμα και αποχαιρετιστήριο έδεσμα, αλλά και ως  δείγμα της ζεστής ελληνικής φιλοξενίας.

Επισήμανε ακόμη,  ότι επιθυμία του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής είναι, σταδιακά να ενταχθούν όλα τα προϊόντα του τόπου στη δράση και να δοθεί  ακόμη μεγαλύτερη δυναμική, με τη συνεργασία του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής και την παρουσίαση της, σε εκθέσεις του εξωτερικού.

Στη δεύτερη ενότητα της εκδήλωσης, οι ειδικοί προσκεκλημένοι εισηγητές,  έκαναν παρουσιάσεις για τα κύρια προϊόντα της Χαλκιδικής, ως μέρος της επιστημονικής τεκμηρίωσης της αξίας τους.  Πρώτος ο Οδυσσέας Βλαχάβας, Οlive Οil Εxpert, παρουσίασε το ελαιόλαδο της Χαλκιδικής αναφερόμενος στις διάφορες φάσεις επεξεργασίας του από τη συγκομιδή του καρπού, μέχρι τη συσκευασία και το branding.  Αναφέρθηκε ακόμη στην διατροφική  του αξία, αλλά και τη γευστική του αναγνώριση.

Ο δεύτερος ομιλητής της ενότητας,   κ. Κώστας Τερτιβανίδης, γεωπόνος, με μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο στη Γενετική και Βιοτεχνολογία των φυτών, Γενικός Διευθυντής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,  έκανε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παρουσίαση για την ελιά, τις ποικιλίες της, τη γευστική ανάλυσή της, αλλά και τις ιδιαιτερότητες του προϊόντος ανά περιοχή και είδος.

Η κ. Φανή Χατζήνα, βιολόγος με διδακτορικό στην επικονίαση, ερευνήτρια στο Τμήμα Μελισσοκομίας του ELGO ‘DIMITRA’ από το 2000 και Διευθύντρια του Ινστιτούτου Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής και Τμήματος Μελισσοκομίας αναφέρθηκε στη βασική αξία της μέλισσας, όχι ως παραγωγός μελιού, αλλά ως επικονιαστής.  Αναφέρθηκε στον τρόπο, που το μοναδικό αυτό έντομο παράγει το μέλι, αλλά και στις παραδοξότητες, που πολλοί υποστηρίζουν  για το μέλι ως ζωικό προϊόν, έχοντας ελλιπή γνώση.

Στη συνέχεια, στην ενότητα της βιωματικής εμπειρίας οι παριστάμενοι  είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στη γευσιγνωσία των τριών κύριων προϊόντων της Χαλκιδικής. Ελαιόλαδο από τον Οδυσσέα Βλαχάβα, ελιές από τον κ. Κώστα Τερτιβανίδη  και μέλι από τη Σμαράγδα Μακρή,  ιδιοκτήτρια της Marmita εργαστήρι Μαγειρικής  και πτυχιούχο Sensory Honey Analyst, η οποία παρουσίασε τρεις διαφορετικούς τύπους μελιού και ένα κρυσταλλωμένο, αναλύοντας τη βασική διαδικασία αναγνώρισης αρωμάτων και γεύσεων.

 

Η ικανοποίηση των συμμετεχόντων ήταν μεγάλη για τις ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις, την ευκαιρία να γνωρίσουν συντοπίτες τους, επιχειρηματίες, αλλά και να συμμετέχουν σε μια τόσο ζωντανή και βιωματική εμπειρία.

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής θα συνεχίσει να προσφέρει εργαλεία και ευκαιρίες στους επαγγελματίες της Χαλκιδικής, με στόχο την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.

 

#ΕπιμελητήριοΧαλκιδικής #HalkidikiChamber #halkidikichamber #TASTEHALKIDIKI #halkidikitreats #chefstories

 

 

 

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο