english-flag
Search

Ι.Μασούτης.Συνέντευξη στην “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”.Κόστος χρήματος στην οικονομία, κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη

Κόστος χρήματος στην οικονομία, κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη

Του Ιωάννη Μασούτη

Προέδρου Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης

001-foto-masoutis-flags.jpg

Σε επίπεδο οικονομίας, με δεδομένη πλέον την αναβάθμιση της αξιοπιστίας της οικονομίας μας από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης, η επιχειρηματική κοινότητα αναμένει τη μείωση του κόστους του χρήματος και το «άνοιγμα» των πιστοδοτήσεων προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Με μία σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων η κυβέρνηση φέρνουν αλλαγές που θα τις δούμε το 2024 τόσο στη φορολογία των επιχειρήσεων, όσο και στο ασφαλιστικό και τώρα δρομολογούνται αλλαγές και στην εργασιακή νομοθεσία. Για όλα τα σχετικά νομοσχέδια τα Επιμελητήρια και οι λοιποί επιχειρηματικοί φορείς κατέθεσαν τις παρατηρήσεις τους. Μένει να δούμε πόσο αυτές οι αλλαγές θα επηρεάσουν τη λειτουργία της αγοράς και τη λειτουργία των επιχειρήσεων ιδιαίτερα των μικρομεσαίων.

Όσον αφορά στα μεγάλα έργα της περιοχής μας, αναμένουμε να δούμε την έναρξη λειτουργίας του μετρό και τη ρύθμιση των κυκλοφοριακών δυσλειτουργιών που επέφερε η έναρξη κατασκευής του FlyOver. Ενίσχυση όμως χρειάζεται και ο ΟΑΣΘ τόσο αναφορικά με το στόλο των λεωφορείων, όσο και του ανθρώπινου δυναμικού του, προκειμένου να αποκτήσει η πόλη τα αναγκαία μέσα μαζικής μεταφοράς. Μέχρι στιγμής η ελλιπής κάλυψη των αναγκών από τις υφιστάμενες αστικές συγκοινωνίες αναγκάζει τους ιδιοκτήτες ΙΧΕ να κατεβάζουν τα οχήματά τους στο κέντρο είτε ως διερχόμενα καθώς μετακινούνται από τη μία άκρη του πολεοδομικού συγκροτήματος στην άλλη, είτε λόγω της πρόθεσής τους να επισκεφθούν το κέντρο. Οι συνθήκες όμως που έχουν δημιουργηθεί έχουν ήδη αρχίσει να αποτρέπουν τους καταναλωτές, μειώνοντας την εμπορική κίνηση στο κέντρο με συνέπειες για τα καταστήματα. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι, βέβαια, πολυσύνθετο καθώς η πόλη πέραν των ελλειμματικών μέσων μαζικής μεταφοράς δεν διαθέτει επαρκείς χώρους στάθμευσης, ενώ παράλληλα δυσχεραίνεται και η εμπορευματική τροφοδοσία της αγοράς. Ήδη έχουμε δρομολογήσει μια έρευνα για τη βελτίωση των φορτοεκφορτώσεων. Θα ακολουθήσουν κι άλλες σχετικές έρευνες για την βελτίωση των συνθηκών και τη στήριξη των καταστημάτων του κέντρου.

Μετάβαση στο περιεχόμενο