english-flag
Search

Παρέμβαση Επιμελητηρίου Μαγνησίας για το Λιμάνι του Βόλου

Τον κίνδυνο να χαθεί η χρονιά που έρχεται όσον αφορά τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Βόλου και κατά συνέπεια να παραλύσει η λειτουργία του επισημαίνει με επιστολή του στον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας κ. Στυλιανίδη ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Αριστοτέλης Μπασδάνης.

Καλείται το Υπουργείο να εξετάσει άμεσα την εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων για την εκπόνηση των μελετών και τη δρομολόγηση κι ολοκλήρωση των εργασιών βυθοκόρησης, που θα εξασφαλίσουν την ασφαλή πρόσβαση των πλοίων στο λιμάνι του Βόλου.

 

Ειδικότερα, στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:

«Τα δύο ακραία καιρικά φαινόμενα, Daniel και Elias, που έπληξαν τον Νομό Μαγνησίας, το μήνα Σεπτέμβριο 2023, προκάλεσαν πρωτοφανείς πλημμύρες τόσο στην ευρύτερη περιοχή όσο και σε όλο το εύρος του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Τόνοι νερού, λάσπης και φερτών υλών κατέληξαν εντός της κοίτης του λιμένα του Βόλου, προκαλώντας, σύμφωνα με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου και την Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, διαφοροποιήσεις στα βάθη του.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις, εντοπίστηκαν μειώσεις βυθισμάτων έως και δυο (2) μέτρα, κυρίως στα σημεία όπου εκβάλλουν οι δύο χείμαρροι της πόλης, Κραυσίδωνας και Ξηριάς.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, εταιρείες με μεγάλα εμπορικά καράβια να αναζητούν να εξυπηρετηθούν από άλλα λιμάνια, ενώ βρισκόμαστε και μπροστά στον κίνδυνο της ματαίωσης του προγράμματος κρουαζιέρας για το 2024.

Το γεγονός αυτό, εγείρει σημαντική ανησυχία στον χώρο του τουρισμού -τη ναυαρχίδα του Νομού Μαγνησίας- καθώς μέχρι στιγμής είναι προγραμματισμένη η έλευση 42 κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Βόλου. Υπάρχει κίνδυνος ακύρωσης σχεδόν όλων, δεδομένου ότι πρόκειται για πλοία με βύθισμα μεγαλύτερο των 7,5 μέτρων (όπως έχει ανακοινωθεί ως όριο).

Το Επιμελητήριο Μαγνησίας έχει προσπαθήσει, από το 2013, να συμπεριλάβει το λιμάνι του Βόλου στο προγραμματισμό των εταιρειών κρουαζιέρας και με πολύ κόπο, μετά από χρόνια, βλέπουμε το λιμάνι μας να αρχίζει να αναπτύσσεται. Γι’ αυτό και η Πολιτεία θα πρέπει να ενεργοποιηθεί άμεσα στην κατεύθυνση της στήριξης αυτής της προσπάθειας που κινδυνεύει να χαθεί.

Αν και ενήμερο το Υπουργείο για το θέμα, δεν έχει ακόμη μεριμνήσει για την απομάκρυνση των φερτών υλών (τεχνική βυθοκόρησης) που θα επανάφερε τον βυθό στα προ των πλημμυρών επίπεδα.

Μόνη λύση στο πρόβλημα μείωσης των βαθών στο λιμάνι του Βόλου είναι η απομάκρυνση των φερτών υλών (τεχνική βυθοκόρησης) και η επαναφορά του βυθού στα προ των πλημμυρών επίπεδα. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, τα κονδύλια για τις απαραίτητες εργασίες προσεγγίζουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, που δεν μπορούν να καλυφθούν από ιδίους πόρους.

Οι πολιτικές ηγεσίες των αρμόδιων Υπουργείων φαίνεται πως είναι, ήδη, ενήμερες για το μείζον ζήτημα που έχει δημιουργηθεί στον λιμένα του Βόλου κι έχει αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται σε αυτό.

Σε περίπτωση ακύρωσης όλων των προσεγγίσεων των κρουαζιερόπλοιων για το 2024, φοβούμαστε ότι θα μιλάμε για την αρχή μία έντονης δυσπιστίας και ενδεχομένως ακύρωσης πολλών προσεγγίσεων και στις επόμενες χρονιές.

Επειδή ο κίνδυνος υποβάθμισης και κατ’ επέκτασης παράλυσης του λιμένος Βόλου είναι πλέον ορατός κι επειδή κινδυνεύουμε το 2024 να αποτελέσει την πιο μαύρη χρονιά στην οικονομία της Μαγνησίας, παρακαλούμε να εξετάσετε άμεσα την εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων για την εκπόνηση των μελετών και τη δρομολόγηση κι ολοκλήρωση των εργασιών βυθοκόρησης».

 

Να σημειωθεί ότι η επιστολή κοινοποιήθηκε στον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης κ. Χρήστο Τριαντόπουλο, την Υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή και σε όλους τους τοπικούς βουλευτές.

 

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο