Το 2024 πρέπει να είναι χρονιά μεταρρυθμίσεων
Του Αναστάσιου Καπνοπώλη
Προέδρου Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης
Αναμφίβολα η θετική πορεία της οικονομίας δεν επιτρέπει εφησυχασμό στην παρούσα συγκυρία, αντιθέτως είναι κρίσιμη για την περαιτέρω θωράκιση της ελληνικής οικονομίας, ενώ παράλληλα επιτάσσει εγρήγορση και συνέχιση του «ενάρετου» κύκλου των μεταρρυθμίσεων που έχουν ξεκινήσει. Τη νέα χρόνια η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα πρέπει να τεθεί στον πυρήνα των εξελίξεων και των διαρθρωτικών αλλαγών.
Το 2024 πρέπει να αποτελέσει την αφετηρία για τη δημιουργία ενός στέρεου νέου παραγωγικού μοντέλου που θα λειτουργήσει σαν επιταχυντής των επενδύσεων. Η ψηφιοποίηση του κράτους αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας και θα πρέπει να συνεχιστεί, ενώ καίριας σημασίας είναι και η αξιοποίηση και η επιτάχυνση του ΕΣΠΑ. Επιπρόσθετα και το Ταμείο Ανάκαμψης μπορεί να δώσει επενδυτική και αναπτυξιακή ώθηση στις βιοτεχνικές επιχειρήσεις.
Σε επίπεδο τοπικό φιλοδοξούμε πως μία σειρά έργων υποδομής είτε θα εκκινήσουν το 2024, είτε θα συνεχιστούν με εντατικούς ρυθμούς προκειμένου να ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγράμματος. Καίριας σημασίας είναι η ολοκλήρωση και λειτουργία του μετρό, ενός έργου που με τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις έχει λαβώσει την επιχειρηματική ζωή της πόλης. Ευελπιστούμε πως δεν θα υπάρξει ούτε μία ημέρα παραπάνω καθυστέρηση από την πρόσφατα ανακοινωθείσα έναρξη λειτουργίας του το Νοέμβριο του 2024, ημερομηνία που προέρχεται από τα χείλη των υπευθύνων.
Επιπρόσθετα ευελπιστούμε να ανακοινωθεί στις αρχές του χρόνου το σχήμα μέσω του οποίου θα ξεκινήσει η ανάπλαση της ΔΕΘ, ενός τοπόσημου για την πόλη, αλλά και καίριας σημασίας για το επιχειρείν της ευρύτερης περιοχής.
Επιπρόσθετα περιμένουμε να ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2024 το έργο κατασκευής της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ που αποτελεί τον οικονομικό πνεύμονα της περιοχής, μετά από την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού και την κατάθεση των προσφορών. Από την πλευρά μας δεν θα σταματήσουμε να ζητούμε τη χωροθέτηση ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης που προφανώς προσδίδει προστιθέμενη αξία στις παρεχόμενες λιμενικές υπηρεσίες και αποτελεί πηγή σημαντικής οικονομικής δραστηριότητας για την περιοχή.
Επιπλέον ιδιαίτερης σημασίας είναι η κατασκευή του FlyOver, ενός έργου που είναι σε εξέλιξη και αναμένουμε να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος ώστε να μην ξαναζήσουμε την εικοσαετή ταλαιπωρία κατασκευής του μετρό, που αν και ποτέ δεν αποδόθηκαν ευθύνες για τις καθυστερήσεις, στοίχισε στο μικρομεσαίο επιχειρείν εκατοντάδες λουκέτα.