english-flag
Search

Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητηρίο Ροδόπης «Πρόταση για αλλαγή κανονιστικού πλαισίου έκδοσης φορολογικής ενημερότητας»

Έπειτα από την πετυχημένη παρέμβαση του Προέδρου του Επαγγελματικού και
Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης το Νοέμβριο στη Γενική Συνέλευση της
Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και προσωπικά στο Διοικητή της ΑΑΔΕ,
κ.Πιτσιλή, για την ανάγκη αναμόρφωσης του πλαισίου για τη φορολογική
ενημερότητα, η ΑΑΔΕ ξεκίνησε δημόσια διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του.
Το Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης, με απόφαση του
Προέδρου κ. Γραβάνη, συγκάλεσε επιτροπή, για την σύνταξη ολοκληρωμένης
πρότασης, η οποία θα προασπίζει τα επιχειρηματικά συμφέροντα και θα
προστατεύει την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Στην επιτροπή που συνεδρίασε άμεσα, συμμετείχαν ο Πρόεδρος του ΕΒΕΡ Αντώνης
Γραβάνης, ο Αντιπρόεδρος Α’ Νικόλαος Στεργίου, ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΣ Ροδόπης
Ανέστης Βαφειάδης, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Θράκης
Δημήτριος Δράκος, το μέλος Ευάγγελος Βαρζόπουλος και ο πρόεδρος του
Σωματείου Λογιστών Ροδόπης και μέλος του ΔΣ του ΕΒΕΡ, Απόστολος Ταρνανάς.
Η Επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη την τελευταία εγκύκλιο για την επικαιροποίηση
του κανονιστικού πλαισίου για την έκδοση αποδεικτικού φορολογικής
ενημερότητας και βεβαίωση οφειλής, η οποία αναρτήθηκε στις 3 Νοεμβρίου 2021,
προχώρησε σε προτάσεις για την αναμόρφωση του κανονιστικού πλαισίου.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ & ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΡΟΔΟΠΗΣ
Καβείρων 12, 69100 Κομοτηνή
Τηλ. 25310.22547, 81470
Fax: 25310.25866
http://www.everodopi.gr
e-mail:info@everodopi.gr
Βασικά σημεία της πρότασης είναι:
A) Η κατάργηση του διαχωρισμού έκδοσης φορολογικής ενημερότητας σε
φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και σε φορείς που δεν ανήκουν στην Γενική
Κυβέρνηση,
B) Η όποια παρακράτηση θα αφορά ΜΟΝΟ την Καθαρή Αξία και όχι τον ΦΠΑ.
Επιπλέον συνοπτικά προτείνονται αλλαγές στα παρακάτω άρθρα:
Πράξεις και συναλλαγές για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού
ενημερότητας

  1. Η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας καθίσταται υποχρεωτική στις εξής
    περιπτώσεις:
    α. Για είσπραξη χρημάτων το ποσό των 1500 ευρώ να αντικατασταθεί με 3000 ευρώ
    β. Να αφορά τραπεζικές συμβάσεις άνω των 3000 ευρώ
    γ. Για υπογραφή σύμβασης ή συμμετοχή σε διαγωνισμούς να αφορά έργα άνω των
    30.000 ευρώ συν ΦΠΑ
    Προϋποθέσεις χορήγησης
  2. Για τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας:
    α. Το ποσό των 30 ευρώ των ληξιπρόθεσμων οφειλών να αντικατασταθεί με 1500
    ευρώ.
    β. Να μην υπάρχει τελεσίδικη απόφαση δέσμευσης χορήγησης και όχι μόνο εντολή
    δέσμευσης χορήγησης.
    Χορήγηση αποδεικτικού για ενημερότητα σε παρελθόντα χρόνο
    Το χρονικό περιθώριο των 3 μηνών να αντικατασταθεί με 6 μήνες.
    Χρόνος ισχύος της Ενημερότητας
  3. Οι 2 μήνες να αντικατασταθούν με 6 μήνες όταν δεν υπάρχουν οφειλές.
  4. Ο 1 μήνας να αντικατασταθεί με 3 μήνες όταν υπάρχουν ενήμερες οφειλές.
    Ποσοστό παρακράτησης επί αποδεικτικού ενημερότητας
    1.Το ποσό της παρακράτησης της εισπραττόμενης απαίτησης να αφορά μόνο στη
    καθαρή αξία και όχι στον ΦΠΑ.
  5. Το ποσοστό της παρακράτησης ορίζεται από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας για
    την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών υπηρεσίας εντός των ακόλουθων κατά
    περίπτωση ορίων:
    α. i. το 10 % να αντικατασταθεί με 0%
    ii. το 30% να αντικατασταθεί με 10%
    iii. το 50% να αντικατασταθεί με 30%
    iv. το 70% να αντικατασταθεί με 50%
    Εξαιρούνται οι οφειλές για ρυθμίσεις χρεών κατά την περίοδο της πανδημίας του
    COVID-19, όπου το ποσοστό παρακράτησης όπου προτείνεται στο 10%
    Το αρμόδιο όργανο δύναται, κατόπιν ειδικής αιτιολογίας, προτείνεται να μπορεί
    μόνο να μειώσει, και όχι να αυξήσει, έως και είκοσι (20) ποσοστιαίες μονάδες τα
    ανωτέρω ποσοστά παρακράτησης αξιολογώντας τη συνολική φορολογική εικόνα
    του οφειλέτη.
    Ειδικότερα, λαμβάνονται ιδίως υπόψη το ιστορικό προφίλ των ρυθμίσεων του, να
    θεωρείται συνεπής η επιχείρηση όταν τηρεί αδιάλειπτα τη ρύθμιση για τους
    τελευταίους δώδεκα (12) μήνες, και να δικαιούται απευθείας μείωση της τάξεως
    του είκοσι (20) τοις εκατό στο ποσοστό πρακράτησης.
    β. πενήντα (50%) έως εβδομήντα (70%) τοις εκατό αντί για 70% ώς 100%, όταν
    αιτία χορήγησης είναι η μεταβίβαση ακινήτου.
    Το ΕΒΕΡ, έχοντας ως μοναδικό γνώμονα τη βιωσιμότητα και ανάπτυξη των
    επιχειρήσεων, ευελπιστεί σε άμεση μελέτη της πρότασης από την ΑΑΔΕ, και στην
    ανταπόκρισή της, για την άμεση και αποτελεσματική αναμόρφωση του ισχύοντος
    κανονιστικού πλαισίου.
    Από το Γραφ
Μετάβαση στο περιεχόμενο