english-flag
Search

Επιμελητήριο Χαλκιδικής: Newsletter No 14 – Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ενημερώνει τα μέλη του

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ποδηλασίας δρόμου, Δήμος Κασσάνδρας Χαλκιδικής, 15-17/4/2022

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής στηρίζει τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και συνδιοργανώνει το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ποδηλασίας Δρόμου μαζί με την Ομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Χαλκιδικής – Θεσσαλονίκης & ΘΕΡΜΑΛΙΑ, την Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Κασσάνδρας (ΚΕΔΗΚ), την Περιφερειακή Ενότητα  Χαλκιδικής, τον Α.Σ.
ΠΟΔΗΛΑΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και  την εταιρεία Διοργάνωσης Αθλητικών εκδηλώσεων Racesystem. Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας (Ε.Ο.Π.) και περιλαμβάνει αγώνες των κατηγοριών Νέων Ανδρών, Εφήβων, Νέων Γυναικών  και Νεανίδων και θα διεξαχθεί στον Δήμο Κασσάνδρας Χαλκιδικής, στις 15 – 17 Απριλίου 2022.

Το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Την Παρασκευή 15 Απρίλιου 2022, θα γίνουν οι αγώνες Ατομικής Χρονομέτρησης όλων των κατηγοριών με εκκίνηση στις 15:00, στην Καλλιθέα (περιοχή κόμβος Lidl) με κατεύθυνση, από την κεντρική εθνική οδό προς Νέα Ποτίδαια. Οι εκκινήσεις θα δίνονται ανά λεπτό και οι αθλητές-τριες θα διαγωνιστούν κόντρα στο χρόνο. Θα ακολουθήσει η απονομή μεταλλίων στις 18.00-19.00 στην Καλλιθέα. Το Σάββατο 16 και την Κυριακή 17 Απριλίου 2022, θα διεξαχθούν αγώνες Δρόμου Αντοχής με εκκίνηση στις 10.00 στην Καλλιθέα, καλύπτοντας 74 χλμ. κυκλικής διαδρομής σε όλη τη χερσόνησο της Κασσάνδρας. Οι αθλητές θα κινηθούν από Καλλιθέα προς Άθυτο – Νέα Φώκαια (μέσα από τις κεντρικές πλατείες των χωριών) με προορισμό τη γέφυρα της Σάνης και επιστροφή από τον παράδρομο στην Καλλιθέα. Οι απονομές μεταλλίων θα γίνουν στην Καλλιθέα, το Σάββατο 17.00-18.00 & την Κυριακή 14.00-15.00. Μαζί με τους αγώνες έχουν προγραμματιστεί παράλληλες εκδηλώσεις για τους κατοίκους της περιοχής, με στόχο τη διασκέδαση και την ευεξία τους.

 Συμμετοχή του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της ΔΟΕΠΕΛ

Με την καθολική συμμετοχή των εκπροσώπων μελών, τόσο του πρωτογενή, όσο και του δευτερογενή και τριτογενή τομέα του κλάδου της επιτραπέζιας ελιάς, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία διαδικτυακά στις 30 Μαρτίου 2022, η 7η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Επιτραπέζιας Ελιάς. H ΔΟΕΠΕΛ ιδρύθηκε για να εκπροσωπήσει έναν κλάδο της αγροτικής μας οικονομίας, αυτόν της επιτραπέζιας ελιάς , που σχεδόν το 85% της ετήσιας παραγωγής της έχει αποκλειστικά εξαγωγικό προσανατολισμό. Όσοι ασχολούνται με την επιτραπέζια ελιά σε όλο το φάσμα, από τους ελαιοπαραγωγούς επιτραπέζιων ποικιλιών οργανωμένους σε Συνεταιριστικές Οργανώσεις και Ομάδες Παραγωγών απ όλες τις περιφέρειες παραγωγής ελαιόκαρπου επιτραπέζιων ποικιλιών της χώρας, μέχρι το σύνολο σχεδόν των μονάδων επεξεργασίας, μεταποίησης, τυποποίησης και εμπορίας (διακίνησης και εξαγωγής), συναποφάσισαν την αυτόνομη εκπροσώπησή τους υπό την σκέπη της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Επιτραπέζιας Ελιάς.

Στην Συνέλευση απηύθυνε χαιρετισμό ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς, ο οποίος εξέφρασε την υποστήριξη του ΥπΑΑΤ στον κλάδο της επιτραπέζιας ελιάς και στην ΕΘΝΙΚΗ ΔΟΕΠΕΛ. Ο Πρόεδρος της ΕΘΝΙΚΗΣ ΔΟΕΠΕΛ, Γιώργος Ντούτσιας, πήρε τον λόγο αρχικά καλωσορίζοντας τα νέα μέλη της Οργάνωσης και συνέχισε με την ανασκόπηση/λογοδοσία του έτους που πέρασε, καθώς και του οικονομικού απολογισμού του προηγούμενου έτους και του προϋπολογισμού του επόμενου.

Πραγματοποιήθηκαν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη των μελών του νέου δεκαμελούς Δ.Σ. της Οργάνωσης. Από τη Χαλκιδική συμμετείχαν στη Γενική Συνέλευση ο κος Ανοιξάς Νικόλαος, μέλος του ΔΣ του ΑΣ Αγίου Μάμα, η κα Μποϊκόγλου Σουζάνα μέλος του ΔΣ του ΑΣ Νέας Τρίγλιας, ο κος Κασσαδός Βασίλειος πρόεδρος του ΑΣ Ελαιοχωρίων, ο κος Αρβανίτης Νικόλαος πρόεδρος του ΑΣ Νέας Τένεδου, ενώ το Επιμελητήριο της Χαλκιδικής εκπροσώπησε ο πρόεδρος του κος Κουφίδης Ιωάννη.

Τα θέματα που συζητήθηκαν στη γενική συνέλευση αφορούσαν σε διάφορα ζητήματα του κλάδου των επιτραπέζιων ελιών. Έγινε συζήτηση, μεταξύ άλλων, για το φλέγον θέμα της έλλειψης των εργατικών χεριών ιδιαίτερα κατά την περίοδο του κλαδέματος, για το θέμα των φυτοπροστατευτικών προϊόντων , για τις επιπτώσεις της ρωσο – ουκρανικής κρίσης για τον κλάδο, για τις αυξήσεις στην ενέργεια και το κόστος παραγωγής, ενώ μεγάλη συμμετοχή στη συζήτηση υπήρξε από όλους τους παρευρισκόμενους. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κος Κουφίδης, μεταξύ άλλων ευχαρίστησε και συνεχάρηκε το απερχόμενο μέλος του ΔΣ της ΔΟΕΠΕΛ, κο Αρβανίτη Νικόλαο, πρόεδρο του ΑΣ Τενέδου, για τις υπηρεσίες που προσέφερε και τη συμβολή του στην επίλυση πολλών θεμάτων του κλάδου, κατά τη διάρκεια της θητεία του. Συνεχάρηκε και ευχήθηκε στο νέο μέλος του ΔΣ της ΔΟΕΠΕΛ κο Ανοιξά Νικόλαο, μέλος του ΔΣ του ΑΣ Αγίου Μάμα, καλή επιτυχία στην ανάληψη των νέων καθηκόντων του και ύπαρξη εποικοδομητικής συνεργασίας με όλους τους φορείς προς όφελος του αγροτικού κόσμου. Επιπλέον ο κος Κουφίδης, ενημέρωσε τους συμμετέχοντες ότι θα ενταθούν οι προσπάθειες που καταβάλλει η διοίκηση του Επιμελητηρίου καθώς και τις πιέσεις που ασκεί προς την Κεντρική Διοίκηση για την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, για ίδρυση Αγροτικού Τμήματος στα Επιμελητήρια.

 Υποχρέωση Δήλωσης αποθεμάτων γεωργικών προϊόντων &τροφίμων από τις επιχειρήσεις Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1549Β_04.04.2022 η απόφαση Αριθμ. 1368 των Υπουργών Ανάπτυξης & Επενδύσεων κου Άδωνι Γεωργιάδη & Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κου Γεώργιου Γεωργαντά, με θέμα «Δήλωση αποθεμάτων γεωργικών προϊόντων και τροφίμων».

Σύμφωνα με την ΚΥΑ , θα πρέπει να δηλωθούν τα αποθέματα σε α) πρώτες ύλες για την παραγωγή λιπασμάτων, β) λιπάσματα, γ) ζωοτροφές, δ) ωμά δημητριακά παντός είδους και ιδίως σιτάρι ή σμιγάδι, σίκαλη, κριθάρι, βρώμη, καλαμπόκι, εδώδιμο φαγόπυρο, ε) άλευρα και ιδίως αλεύρια σιταριού ή σμιγαδιού και αλεύρια δημητριακών, στ) ηλίανθο, και ζ) φυτικά έλαια, εκτός από το ελαιόλαδο, και ιδίως ηλιέλαιο (έλαιο ηλιοτροπίου), φοινικέλαιο και αραβοσιτέλαιο.

Υπόχρεοι δήλωσης αποθεμάτων σε οποιαδήποτε μορφή είναι όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, εισαγωγή, εμπορία, χονδρική και λιανική πώληση, μεσιτεία, διακίνηση, διανομή και αποθήκευση των ειδών. Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν εργαστήριο παρασκευής και έψησης άρτου (φούρνοι) είναι υπόχρεοι δήλωσης αποθεμάτων για κάθε είδος εφόσον το απόθεμα υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) κιλά και δεν μεταπωλούν το απόθεμα αυτό. Οι υπεραγορές τροφίμων (super market) υποχρεούνται να υποβάλλουν δηλώσεις αποθεμάτων μόνο ως προς το ηλιέλαιο. Οι υπόχρεοι μπορούν να εισέλθουν στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα για τους σκοπούς της παρούσας είτε απευθείας, μέσω του συνδέσμου https://supplies.businessportal.gr, είτε μέσω της κεντρικής ιστοσελίδας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (http://www.mindev.gov. gr/), στην οποία μπορούν να επιλέξουν τον σύνδεσμο: «Δήλωση Αποθεμάτων». Η προθεσμία αρχικής δήλωσης των αποθεμάτων είναι δύο (2) ημερών από την δημοσίευση του εν λόγω ΦΕΚ, δηλαδή έως 06/04/2022. Οι υπόχρεοι συνδέονται με την εφαρμογή ως εξής: α) οι επιχειρήσεις που είναι υπόχρεες εγγραφής στο ΓΕΜΗ με τη χρήση των κωδικών πρόσβασης της επιχείρησης στο ΓΕΜΗ, β) οι επιχειρήσεις που για οποιοδήποτε λόγο δεν διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης στο ΓΕΜΗ με τη χρήση των κωδικών πρόσβασης στο TAXIS.

Οι υπόχρεοι μετά την αρχική δήλωση των αποθεμάτων των προϊόντων υποχρεούνται να επικαιροποιούν τη δήλωση των αποθεμάτων τους μία φορά τουλάχιστον κάθε πέντε (5) εργάσιμες ημέρες.
Κάθε νεότερη δήλωση αποθεμάτων θα πρέπει να απέχει χρονικά από την προηγούμενη δήλωση τουλάχιστον μία (1) ολόκληρη ημέρα.

Το ΦΕΚ 1549Β_04.04.2022 «Δήλωση αποθεμάτων γεωργικών προϊόντων και τροφίμων» είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής στο link : https://www.epichal.gr/xalkidikiimages/FEK1549V_04_F14483.04.2022DILOSIAPOTHEMATONGEORGIKONPROIONTONTROFIMON.pdf

 Έναρξη υποβολής αιτήσεων στη Δράση «Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστήριου και σχολής χορού». Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για τη Δράση του ΕΠΑνΕΚ « Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστήριου και σχολής χορού » προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ. Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr/mis με την ένδειξη: «Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστηρίου και σχολής χορού». Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα αξιολογηθούν με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής στο ΠΣΚΕ. Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για την υποβολή αιτήσεων από την Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022 και ώρα 12:00 έως την Παρασκευή 15 Απριλίου 2022 και ώρα 15:00

Η Δράση αφορά στην ενίσχυση επιχειρήσεων των κλάδων παροχής υπηρεσιών οργάνωσης συνεδρίων/εμπορικών εκθέσεων, τροφοδοσίας για εκδηλώσεις, εστίασης/διασκέδασης/ψυχαγωγίας, γυμναστηρίων και σχολών χορού, οι οποίες αντιμετωπίζουν ανεπαρκή ρευστότητα, αλλά υφίστανται επίσης σημαντική οικονομική ζημία, λόγω των συνεχιζόμενων επιπτώσεων από τα μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης της νόσου COVID-19. Η Δράση παρέχει στοχευμένη δημόσια στήριξη για τη διατήρηση της συνέχειας της οικονομικής τους δραστηριότητας.
React EU – Η Δράση χρηματοδοτείται στο πλαίσιο της απόκρισης της Ένωσης στην πανδημία COVID-19. Η πρόσκληση είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα http://epan2.antagonistikotita.gr/uploads/prosklhsh_plhttomenes.pdf

 1η τροποποίηση της Πρόσκλησης της Δράσης του ΕΠΑνΕΚ «Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστήριου και σχολής χορού» Δημοσιεύθηκε η πρώτη (1η) τροποποίηση της Πρόσκλησης της Δράσης του ΕΠΑνΕΚ  « Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστήριου και σχολής χορού ». Η τροποποίηση αφορά, μεταξύ άλλων, στην εξαίρεση των αναγνωρισμένων από το Κράτος σχολών χορού από την υποχρέωση υποβολής ΦΠΑ, καθώς οι σχολές αυτές δεν υπάγονται σε καθεστώς ΦΠΑ. Το χαρακτηριστικό των επιχειρήσεων αυτών πρέπει να προκύπτει από την Αδεια/Βεβαίωση Ίδρυσης και Λειτουργίας τους ή άλλο νόμιμο και ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας έγγραφο».

Παράλληλα προτίθενται οι ακόλουθοι ΚΑΔ:

 10.85: Παραγωγή έτοιμων γευμάτων και φαγητών,
 56.10.11.06: Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από κέντρο διασκέδασης – κοσμική ταβέρνα,
 90.02.12.00: Υπηρεσίες προβολής και διοργάνωσης καλλιτεχνικών εκδηλώσεων,
 90.02.12.01: Υπηρεσίες εκμετάλλευσης προγραμμάτων θεαμάτων,
 93.21: Δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλλων θεματικών πάρκων και
 93.29.11.06: Υπηρεσίες πάρκου αναψυχής.

Διευκρινίζεται ότι ο ΚΑΔ 93.13.10.03 «Υπηρεσίες καθηγητή φυσικής αγωγής ή γυμναστή», ως μη επιλέξιμος στην παρούσα Δράση προστίθεται στην τελευταία παράγραφο της ενότητας 6.1 υπό την ένδειξη «Εξαιρουμένων των ΚΑΔ». Παράλληλα περιλαμβάνονται αλλαγές σχετικά με τη διαδικασία παρακολούθησης πράξεων, τα δικαιολογητικά συμμετοχής κ.ά.   Δείτε την 1η τροποποίηση της Πρόσκλησης στο link : http://epan2.antagonistikotita.gr/uploads/1h_trop_prosklhshs_plhttomenes.pdf

 Βοηθητικό Εγχειρίδιο και Υποδείγματα Υπεύθυνων Δηλώσεων για την υποβολή προτάσεων χρηματοδότησης στη Δράση του ΕΠΑνΕΚ «Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστήριου και σχολής χορού»

Δύο χρήσιμα υποστηρικτικά εργαλεία βρίσκονται πλέον στη διάθεση των ενδιαφερομένων για τη Δράση του ΕΠΑνΕΚ « Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστήριου και σχολής χορού », τα οποία είναι τα εξής:

 Βοηθητικό Εγχειρίδιο για την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης, που περιλαμβάνει οδηγίες σχετικά με την εγγραφή νέου χρήστη στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ), την επιλογή νέας Δράσης στην περίπτωση υφιστάμενων χρηστών και την προσθήκη νέας υπηρεσίας (κατηγορίας Δράσεων). Το εγχειρίδιο αποτελεί επίσης ένα αναλυτικό εργαλείο για την υποβολή Αίτησης Χρηματοδότησης στο ΠΣΚΕ, χάρη στο οποίο μπορεί ο ενδιαφερόμενος να δει αναλυτικά  τον ορθό τρόπο συμπλήρωσης του κάθε πεδίου της αίτησης χρηματοδότησης στη Δράση.

 Υποδείγματα Υπεύθυνων Δηλώσεων σε επεξεργάσιμη μορφή, ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία των αιτήσεων χρηματοδότησης των ενδιαφερομένων.  Δείτε το Βοηθητικό Εγχειρίδιο για την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης στο ΠΣΚΕ στο link : http://epan2.antagonistikotita.gr/uploads/egxeiridio_ypovolhs_plhttomenes.pdf

Δείτε τα Υποδείγματα Υπεύθυνων Δηλώσεων σε επεξεργάσιμη μορφή για τις αιτήσεις στη Δράση στο link :http://www.antagonistikotita.gr/epanek/prokirixeis.asp?id=86&cs =

 Νέα Δράση ΕΠΑνΕΚ: «Επιχορήγηση Επιχειρήσεων Παροχής Λογιστικών και Φοροτεχνικών Υπηρεσιών»

Η νέα Δράση του ΕΠΑνΕΚ « Επιχορήγηση Επιχειρήσεων Παροχής Λογιστικών και Φοροτεχνικών Υπηρεσιών » αφορά στην ενίσχυση Αυτοαπασχολούμενων Λογιστών – Φοροτεχνικών, καθώς και Νομικών Προσώπων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών, ώστε να προσαρμόσουν την λειτουργία τους με την αναβάθμιση/απόκτηση της απαραίτητης ψηφιακής υποδομής, να συνεχίσουν να παρέχουν απρόσκοπτα τις υπηρεσίες τους και να υποστηρίξουν την επιχειρηματική κοινότητα, τη δημόσια Διοίκηση, αλλά και τους πολίτες, για  να ανταποκρίνονται στις νέες συνθήκες που η πανδημία (COVID 19) δημιούργησε. Επιδοτούνται αιτήσεις με επιχορήγηση από 1500 ευρώ έως 2.000 ευρώ, ανάλογα με τα έσοδα του 2020, για δαπάνες ψηφιακού
εκσυγχρονισμού. Οι ωφελούμενοι οι οποίοι έκαναν έναρξη εντός του 2021 δύναται να αιτηθούν και να λάβουν ως ανώτερο όριο επιχορήγησης ποσό 1.500 ευρώ.

Ο προϋπολογισμός της Δράσης είναι 30.000.000 ευρώ.

Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς
πόρους. Ωφελούμενοι της Δράσης είναι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν καταχωριστεί στα οικεία Μητρώα που τηρούνται στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, ως εξής:

 Αυτοαπασχολούμενοι λογιστές – φοροτεχνικοί κάτοχοι επαγγελματικής ταυτότητας λογιστή – φοροτεχνικού κατά τάξεις και
 Νομικά Πρόσωπα παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών.

Ημερομηνία Έναρξης Ηλεκτρονικής Υποβολής: Τετάρτη 9/3/2022 και ώρα 12:00.
Ημερομηνία Λήξης Ηλεκτρονικής Υποβολής: Δευτέρα 18/4/22 και ώρα 15:00.
Ηλεκτρονική Υποβολή Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων
(ΠΣΚΕ)  www.ependyseis.gr   με την ένδειξη: «Επιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών».

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα αξιολογηθούν με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής στο ΠΣΚΕ.

Για κάθε πρόσθετη πληροφορία σχετικά με τη Δράση μπορείτε να απευθυνθείτε στο: Γραφείο Πληροφόρησης ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ: Δραγατσανίου 8, πλατεία Κλαυθμώνος, Αθήνα. Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 10.00 π.μ. έως τις 2.00 μ.μ. (κατόπιν ραντεβού) Τηλεφωνική ενημέρωση: στο 801 11 36 300 από σταθερό τηλέφωνο με αστική χρέωση από τις 9.00 π.μ έως τις 4.30 μ.μ. Εmail:  infoepan@mou.gr Ιστοσελίδες:  www.antagonistikotita.gr ,  www.espa.gr

Σημεία Πληροφόρησης ΕΦΕΠΑΕ & των Περιφερειακών Μονάδων τους:  www.efepae.gr

 Βοηθητικά εγχειρίδια για την υποβολή προτάσεων χρηματοδότησης στη Δράση του ΕΠΑνΕΚ «Επιχορήγηση Επιχειρήσεων Παροχής Λογιστικών και Φοροτεχνικών Υπηρεσιών» Δύο νέα χρήσιμα υποστηρικτικά εργαλεία βρίσκονται πλέον στη διάθεση των ενδιαφερομένων για τη Δράση του ΕΠΑνΕΚ « Επιχορήγηση Επιχειρήσεων Παροχής Λογιστικών και Φοροτεχνικών Υπηρεσιών ». Συγκεκριμένα συντάχθηκε ένα αναλυτικό Εγχειρίδιο, το οποίο περιλαμβάνει οδηγίες σχετικά με την εγγραφή νέου χρήστη στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ), την επιλογή νέας Δράσης στην περίπτωση υφιστάμενων χρηστών και την προσθήκη νέας υπηρεσίας (κατηγορίας Δράσεων). Παράλληλα δημιουργήθηκε και ένα αναλυτικό Εγχειρίδιο για την υποβολή Αίτησης Χρηματοδότησης στο ΠΣΚΕ, χάρη στο οποίο μπορεί να δει αναλυτικά ο ενδιαφερόμενος τον ορθό τρόπο συμπλήρωσης του κάθε πεδίου της αίτησης χρηματοδότησης για τη Δράση. Δείτε το Εγχειρίδιο Εγγραφής Νέου Χρήστη – Επιλογής Νέας Δράσης για Υφιστάμενους Χρήστες  http://epan2.antagonistikotita.gr/uploads/egxeiridio_eggrafhs_pske_logistes.pdf Δείτε το Εγχειρίδιο Υποβολής Πρότασης στο ΠΣΚΕ  http://epan2.antagonistikotita.gr/uploads/egxeiridio_ypobolhs_aithshs_pske.pdf

 ΟΑΕΔ: «Άνοιξε» για όσους διέκοψαν την επιχειρηματική δραστηριότητά τους πριν το 2022 το ενισχυμένο πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας, με έμφαση στις γυναίκες και στην ψηφιακή οικονομία με επιδότηση έως 36.000 €.

Από Τετάρτη 9 Μαρτίου, μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις όσοι άνεργοι διέκοψαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα πριν το 2022 για το ανασχεδιασμένο πρόγραμμα «δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας» με έμφαση στις γυναίκες και στην ψηφιακή οικονομία. Σκοπός του προγράμματος είναι να δώσει μια δεύτερη επιχειρηματική ευκαιρία σε πρώην επιχειρηματίες ώστε να επανενταχτούν στην αγορά εργασίας. Η επιχορήγηση διαρκεί 12 μήνες, με 3μηνη δέσμευση και το ποσό επιχορήγησης κυμαίνεται από 12.000 € (για ατομική επιχείρηση) έως 24.000 € (για επιχείρηση με τρεις δικαιούχους εταίρους). Μετά την ολοκλήρωση της 3μηνης δέσμευσης, η διάρκεια μπορεί να επεκταθεί κατά 12 μήνες και το συνολικό ποσό της επιχορήγησης θα κυμανθεί από 20.000 € έως 36.000 €, κατόπιν αίτησης.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα έχει γίνει πιο ευέλικτο, στοχευμένο και ελκυστικό:

 Τουλάχιστον 40% των θέσεων θα καλυφτούν από άνεργες γυναίκες
 ΑμεΑ και γυναίκες θύματα έμφυλης βίας λαμβάνουν 60% επιπλέον μόρια
 Επιχειρήσεις ψηφιακής οικονομίας λαμβάνουν 40% επιπλέον μόρια
 Επιτρέπεται η συστέγαση σε θερμοκοιτίδες (businessincubators), χώρους συνεργασίας (coworkingspaces) και άλλες δομές ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, καθώς και η λειτουργία εντός οικίας για ψηφιακές επιχειρήσεις.

Δικαιούχοι είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι που πληρούν όλες τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
 έχουν διακόψει την επιχειρηματική δραστηριότητα στο διάστημα 1/1/2012 – 31/12/2021
 δεν έχουν μεταβιβάσει την επιχείρησή τους ή το μερίδιό τους σε επιχείρηση η οποία ανήκε σε συζύγους ή πρόσωπα α’ ή β’ βαθμού συγγένειας,
 δεν έχουν ασκήσει οποιαδήποτε επαγγελματική/επιχειρηματική δραστηριότητα από 01/01/2022 έως τη δημοσίευση της Υπουργικής Απόφασης, και
 έχουν καταβάλει στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας τη μηνιαία εισφορά 10 € για τουλάχιστον 1 έτος ή την έχουν ρυθμίσει και είναι ενήμεροι με τους όρους της ρύθμισης.

Στο πρόγραμμα επίσης μπορούν να υποβάλουν αίτηση και άνεργοι πρώην επιχειρηματίες που δεν έχουν προχωρήσει σε νέα έναρξη δραστηριότητας, με την προϋπόθεση ότι μετά την κοινοποίηση της θετικής αξιολόγησης (προέγκριση) του επιχειρηματικού τους σχεδίου από τον ΟΑΕΔ θα προχωρήσουν στην έναρξη δραστηριότητας σε ΔΟΥ εντός δύο μηνών.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 48.000.000 €.

 Νέο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την απασχόληση 10.000 νέων ανέργων-Ιδιαίτερα αυξημένα κίνητρα-Ενίσχυση των κινήτρων & στο «Πρώτο Ένσημο»

Ένα νέο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την απασχόληση 10.000 νέων ανέργων έως 29 ετών, 100% επιδοτούμενο από τον Οργανισμό και με αποζημίωση διαρκείας επτά μηνών ίση για κάθε μήνα με τον κατώτατο μισθό για τους ωφελούμενους εξήγγειλε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης. Παράλληλα, ο κ. Χατζηδάκης προανήγγειλε ενίσχυση των κινήτρων του προγράμματος «Πρώτο Ένσημο» του Υπουργείου Εργασίας –που «τρέχει» από τις αρχές του έτους και απευθύνεται σε νέους 18-29 ετών χωρίς προηγούμενη προϋπηρεσία- ώστε η επιδότηση που προβλέπει να είναι τουλάχιστον αντίστοιχη με αυτή του νέου προγράμματος του ΟΑΕΔ. Οι αλλαγές στο «Πρώτο Ένσημο» θα έχουν αναδρομική ισχύ και θα οδηγήσουν σε σημαντική ενδυνάμωση των κινήτρων που δίνονται για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε σχέση με το ισχύον πλαίσιο που προβλέπει επιδότηση 1200 ευρώ για έξι μήνες – που κατανέμεται ισόποσα μεταξύ εργαζομένου και εργοδότη- για κάθε νέα θέση με σύμβαση εργασίας πλήρους απασχόλησης. Η εξειδίκευση των ρυθμίσεων για το «Πρώτο Ένσημο» θα ανακοινωθεί την επόμενη εβδομάδα. Αναλυτικότερα στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ στο link: https://www.oaed.gr/neo-proghramma-toy-oaed-ghia-tin-apaskholisi-10000-neon-anerghon-idiaitera-auksimena-kinitra-eniskhisi-ton-kinitron-sto-prwto-ensimo

 Τουρισμός για Όλους : Έναρξη της υποβολής αιτημάτων παρόχων για vouchers Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2021
Άνοιξε η διαδικασία υποβολής αιτημάτων πληρωμής για τους παρόχους του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους» (καταλύματα και τουριστικά γραφεία), για voucher που εξαργυρώθηκαν κατά τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2021.

Συγκεκριμένα:
– Τα vouchers που εξαργυρώθηκαν κατά τον μήνα Οκτώβριο 2021 υποβάλλονται από 5/4/2022 έως 12/4/2022
– Τα vouchers που εξαργυρώθηκαν κατά τον μήνα Νοέμβριο 2021 υποβάλλονται από 11/4/2022 έως 20/4/2022
– Τα vouchers που εξαργυρώθηκαν κατά τον μήνα Δεκέμβριο 2021 υποβάλλονται από 11/4/2022 έως 30/4/2022
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 58 του ν. 4875/2021, τα ποσά πλέον  καταβάλλονται στους παρόχους ακατάσχετα και ασυμψήφιστα με οφειλές προς φορολογική διοίκηση και Δημόσιο, ενώ δεν υποβάλλεται φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Η υποβολή γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Τουρισμού στο  tourism4all.gov.gr .

 Δημοσιεύτηκαν τα νέα ειδικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου βάσει των οποίων θα λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις & τα camping στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι του κορωνοϊού COVID – 19

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1223Β_17.03.2022 η απόφαση Αριθμ. 4634 «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 6632/16.04.2021 κοινής υπουργικής απόφασης με τίτλο «Αντικατάσταση της υπ’ αρ. 1881/29.05.2020 κοινής υπουργικής απόφασης με τίτλο “Ειδικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου βάσει των οποίων λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι του κορωνοϊού COVID-19” (Β’ 1632) και τη διόρθωση σφάλματος που δημοσιεύθηκε στο τ.Β’ 1996/2021» . Η απόφαση ισχύ από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης έως και τις 31.05.2023. Υποχρεωτική παραμένει και απαιτείται για τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων που ήδη λειτούργησαν το 2021 η επικαιροποίηση του σχεδίου δράσης καθώς και η εκ νέου εκπαίδευση του συντονιστή καταλύματος για τις επιχειρήσεις καταλυμάτων που θα λειτουργήσουν κατά το έτος 2022.

Τα νέα πρωτόκολλα είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής στο link https://www.epichal.gr/xalkidikiimages/FEK1223V_17_F27340.03.2022EIDIKAVGEIONOMIKAPROTOKOLLAGIATOURISTIKESEPICHEIRISEIsEOS31.05.2023.pdf

 Τα μέτρα που ισχύουν στην επικράτεια από Δευτέρα 04 Απριλίου έως Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ 1547Β_02.04.2022 η απόφαση  Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.18959 με τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 που ισχύουν στο σύνολο της επικράτειας από τη Δευτέρα, 4 Απριλίου 2022 και ώρα 06:00 έως και τη Δευτέρα, 11 Απριλίου 2022 και ώρα 06:00. Με τη νέα ΚΥΑ, επέρχονται αλλαγές στη διάρκεια ισχύος των πιστοποιητικών εμβολιασμού και νόσησης . Συγκεκριμένα όσοι ενήλικοι έχουν εμβολιαστεί και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον εννέα (9) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, θεωρούνται πλήρως εμβολιασμένοι εφόσον έχουν λάβει και την αναμνηστική δόση, ενώ η ισχύς του πιστοποιητικού νόσησης διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο. Επίσης το Υπουργείου Τουρισμού δημοσίευσε Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τα έκτακτα μέτρα στην ιστοσελίδα του https://drive.google.com/file/d/1D45SYnr58eY4C0vyRYqv65r0ztCJcn8f/view

 Διπλασιάζεται η επιδότηση φυσικού αερίου σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις τον Απρίλιο

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, ενημέρωσε με επιστολή τις εταιρείες προμήθειας φυσικού αερίου ότι η κρατική επιδότηση στους λογαριασμούς νοικοκυριών και επιχειρήσεων θα διαμορφωθεί τον Απρίλιο σε 40 ευρώ ανά θερμική MWh, από 20 ευρώ ανά θερμική MWh τον Μάρτιο. Δικαιούχοι της επιδότησης είναι όλοι οι οικιακοί καταναλωτές, που ανέρχονται σε 540.000, για το σύνολο της μηνιαίας κατανάλωσης και όλοι οι εμπορικοί και βιομηχανικοί καταναλωτές, ανεξαρτήτως μεγέθους, κύκλου εργασιών και αριθμού εργαζομένων, εκτός από τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα, συνεχίζεται και τον Απρίλιο η έκπτωση που προσφέρει η ΔΕΠΑ Εμπορίας, η οποία θα διαμορφωθεί σε 30 ευρώ ανά θερμική MWh για τους οικιακούς καταναλωτές και σε 15 ευρώ ανά θερμική MWh για τη βιομηχανία και τα νοσοκομεία που προμηθεύονται φυσικό αέριο από την επιχείρηση. Το συνολικό ύψος των μέτρων στήριξης των καταναλωτών φυσικού αερίου για τον Απρίλιο, συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης που προσφέρει η ΔΕΠΑ Εμπορίας, θα ανέλθει σε 88,74 εκατ. ευρώ, από 63 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο. Το μέτρο θα αξιολογείται σε μηνιαία βάση, και η μοναδιαία τιμή της επιδότησης θα προσαρμόζεται ανάλογα με τη διακύμανση των τιμών του φυσικού αερίου στις διεθνείς αγορές.

 ΑΑΔΕ : Άνοιξε η εφαρμογή για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων

Άνοιξε η εφαρμογή για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων για τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2021. Υποχρέωση υποβολής φορολογικών δηλώσεων έχουν περίπου 6,4 εκατομμύρια φορολογούμενοι, θα έχουν τον χρόνο να υποβάλουν τις δηλώσεις τους έως και το καλοκαίρι. Να σημειωθεί ότι και εφέτος παραμένει παγωμένη η εισφορά αλληλεγγύης για εισοδήματα από μισθούς του ιδιωτικού τομέα, επιχειρηματική δραστηριότητα, ακίνητα και μερίσματα, αλλά και η πλήρης επαναφορά των τεκμηρίων διαβίωσης και του μέτρου των ηλεκτρονικών αποδείξεων για όλους τους φορολογούμενους. Ενώ, με τέσσερις νέες καινοτομίες διευκολύνεται ακόμα περισσότερο η διαδικασία υποβολής δήλωσης φόρου εισοδήματος για τους πολίτες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ .

 ΑΑΔΕ: Τέλος οι συγκεντρωτικές πελατών-προμηθευτών – Μέσω myDATA η διαβίβαση εσόδων για το 2021

Το τέλος της υποχρέωσης υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών από τις επιχειρήσεις φέρνει απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή. Για το 2021 και στο εξής, η σχετική υποχρέωση πληροφόρησης καλύπτεται από τις διαβιβάσεις δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

Ειδικότερα, για το 2021: Οι επιχειρήσεις διαβιβάζουν υποχρεωτικά στην myDATA τα απαιτούμενα δεδομένα των εσόδων τιμολόγησης, εξόδων αυτοτιμολόγησης και τίτλων κτήσης, που έχουν εκδώσει, έως τις 27 Μαΐου 2022. Στη συνέχεια, με βάση την εικόνα των ηλεκτρονικών βιβλίων τους, όπως θα έχει διαμορφωθεί από τη διαβίβαση στην myDATA των παραστατικών από τους προμηθευτές τους, διαβιβάζουν τυχόν αποκλίσεις παραστατικών εξόδων, από τις 10 Ιουνίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2022. Για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων, προβλέπεται ότι, ειδικά για το 2021, οι διαβιβάσεις δεδομένων εσόδων και αποκλίσεων εξόδων μπορούν να γίνουν, είτε αναλυτικά, ανά παραστατικό, είτε συγκεντρωτικά, ανά ΑΦΜ πελάτη ή προμηθευτή. Επίσης, για το έτος 2021 και εφεξής, οι αγρότες ειδικού καθεστώτος, καθώς και οι μη υπόχρεοι σε τήρηση λογιστικών αρχείων (βιβλίων) και έκδοση παραστατικών πωλήσεων, απαλλάσσονται από την εν λόγω υποχρέωση.

 Τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης για τον καθορισμό των Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) που αντιστοιχούν σε εμπορική δραστηριότητα και μη εμπορική δραστηριότητα, την εγγραφή και τις υποχρεώσεις δημοσιότητας των φυσικών προσώπων που εγγράφονται στο Γ.Ε.ΜΗ. βάσει Κ.Α.Δ. Στις 29 Μαρτίου 2022, δημοσιεύθηκε (ΦΕΚ Β’ 1469) η υπ’ αριθμ.31512 Υπουργική Απόφαση, με την οποία επέρχεται στοχευμένη τροποποίηση στο άρθρο 7 («έναρξη ισχύος») της ισχύουσας υπ’ αριθμ. 90043/10-08-2021 Υπουργικής Απόφασης «Καθορισμός των Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) που αντιστοιχούν σε εμπορική δραστηριότητα και μη εμπορική δραστηριότητα. Εγγραφή και υποχρεώσεις δημοσιότητας των φυσικών προσώπων που εγγράφονται στο Γ.Ε.ΜΗ. βάσει Κ.Α.Δ.» (ΦΕΚ Β’ 4066).

Πιο συγκεκριμένα, οι διατάξεις των άρθρων 3 («Φυσικά πρόσωπα που ασκούν μη εμπορική δραστηριότητα και υποχρεώσεις αυτών») και 4 («Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) που αντιστοιχούν σε μη εμπορική δραστηριότητα») τίθενται σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2022. Σχετικά ΦΕΚ Β’ 1469/29.3.2022. ΦΕΚ Β’ 4066/6.9.2021.

e-ΕΦΚΑ: Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία «Έλεγχος ασφαλιστικής ικανότητας μη μισθωτών» – Ασφαλιστική ικανότητα για όλους τους μη μισθωτούς έως τις 31/5/2022 – Θέμα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για οφειλέτες

Σε λειτουργία τέθηκε από τον ΕΦΚΑ η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία «Έλεγχος ασφαλιστικής ικανότητας μη μισθωτών», όπου οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες, που για οποιονδήποτε λόγο δεν λαμβάνουν εγκαίρως ασφαλιστική ικανότητα, να μπορούν να υποβάλουν αίτημα και να τους αποδίδεται άμεσα, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις. Η ηλεκτρονική υπηρεσία είναι διαθέσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ και η είσοδος σε αυτήν πραγματοποιείται με χρήση κωδικών TAXISNET και καταχώριση του ΑΜΚΑ. Παράλληλα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του e-ΕΦΚΑ, με νομοθετική διάταξη, που ψηφίστηκε στη Βουλή, παρατάθηκε αυτόματα από την 1η Μαρτίου έως και την 31η Μαΐου 2022 η ασφαλιστική ικανότητα όλων των μη μισθωτών του e-ΕΦΚΑ, ελευθέρων επαγγελματιών, αυτοτελώς απασχολουμένων και αγροτών, καθώς και των έμμεσων μελών τους, ανεξαρτήτως οφειλών και πλήρωσης προϋποθέσεων εκ μέρους τους. Τονίζεται πως η παραπάνω ρύθμιση αφορά αποκλειστικά τους μη μισθωτούς.

Οι μισθωτοί που δεν συμπλήρωσαν τουλάχιστον 50 ένσημα κατά το προηγούμενο έτος, απώλεσαν την ασφαλιστική τουςικανότητα, όπως προβλέπεται στη νομοθεσία. Τι ισχύει από την 1η Ιουνίου Στην ίδια νομοθετική διάταξη προβλέπεται μια ακόμα ευνοϊκή ρύθμιση προς τους μη μισθωτούς που αφορά στην αποπληρωμή του ελάχιστου ποσού από τις οφειλές τους, που απαιτείται, για να συνεχίσουν να έχουν ασφαλιστική ικανότητα. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιουνίου, οι μη μισθωτοί που έχουν οφειλές προς τον ΕΦΚΑ και το ΚΕΑΟ, θα συνεχίσουν να έχουν ασφαλιστική ικανότητα, εφόσον έχουν καταβάλει εντός του 2021 ή καταβάλουν εντός του 2022, αναδρομικά για το έτος 2021, ποσό που αντιστοιχεί στην ετήσια εισφορά για παροχές σε είδος και σε χρήμα, σύμφωνα με την ασφαλιστική κατηγορία την οποία είχαν επιλέξει για το έτος 2021. «Μπορούν δηλαδή μόνο για εφέτος να λάβουν ετήσια ασφαλιστική ικανότητα, αποπληρώνοντας το ελάχιστο ποσό που απαιτείται και που καλύπτει τις παροχές σε είδος και χρήμα». Για όσους μη μισθωτούς δεν έχουν καταβάλει ή δεν καταβάλουν, μέχρι το τέλος Μαΐου, το ανωτέρω ποσό, δεν θα ανανεωθεί η ασφαλιστική τους ικανότητα, διευκρινίζει ο e-ΕΦΚΑ.

Επίσης, εκτός ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης θα βρεθούν περίπου 1,1 εκατ. μη μισθωτοί από την 1 η Ιουνίου που δεν έχουν ρυθμίσει τις ασφαλιστικές οφειλές τους στον ΕΦΚΑ. Όπως προβλέπει νομοθετική ρύθμιση, από την 1η Ιουνίου οι μη μισθωτοί που δεν έχουν ρυθμίσει τις ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές τους εισφορές για να εξασφαλίσουν πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίας υγείας έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023 θα πρέπει να καταβάλουν εφάπαξ το ελάχιστο ποσό που αντιστοιχεί στην ετήσια εισφορά για παροχές σε είδος και χρήμα. Οι οφειλέτες ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες καλούνται είτε να ρυθμίσουν τις οφειλές τους στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών σε 12 δόσεις, είτε να πληρώσουν τις εισφορές υγείας τους για να έχουν παροχές υγείας πέραν των νοσοκομείων.

 Κομισιόν: Προσωρινή χαλάρωση των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων προς τις επιχειρήσεις

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την προσωρινή χαλάρωση των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων προς τις επιχειρήσεις για την υποστήριξη της οικονομίας απέναντι στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία. Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν την δυνατότητα χορήγησης επιδοτούμενων δανείων και επιδοτήσεων στις επιχειρήσεις που υφίστανται τις επιπτώσεις των κυρώσεων και της αύξησης των τιμών του φυσικού αερίου, υπό ορισμένες συνθήκες. «Οφείλουμε να αμβλύνουμε τις οικονομικές επιπτώσεις αυτού του πολέμου και να υποστηρίξουμε τις επιχειρήσεις και τους τομείς που πλήττονται σκληρά αντιδρώντας κατά συντονισμένο τρόπο», δήλωσε η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για τον Ανταγωνισμό σε ανακοίνωσή της.

 Ξεκινά η 14η Αξιολόγηση από τους Θεσμούς

Τους τελικούς όρους «κλείνουν» κυβέρνηση και θεσμοί για την ομαλή μετάβαση της Ελλάδας προς μια φυσιολογική πλέον σχέση η οποία θα επέλθει με την έξοδο της από την ενισχυμένη εποπτεία. Στις αυθημερόν διαπραγματεύσεις «κορυφής» που έχουν προγραμματιστεί για σήμερα αναμένεται να τεθούν ζητήματα όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού, η εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς ιδιώτες με έμφαση στο σκέλος των συντάξεων έως τον Ιούνιο, το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο. Στους σχεδιασμούς είναι η οριστικοποίηση των προαπαιτούμενων που θεωρείται εφικτό να ολοκληρωθούν εγκαίρως και εκείνων για τα οποία θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος. Παράλληλα, τη συνάντηση κυβέρνησης – θεσμών θα απασχολήσουν θέματα όπως :

(α) Η μεταρρύθμιση της πρωτοβάθμιας υγείας, (β)το νέο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ ώστε η λειτουργία του να ξεκινήσει τον Απρίλιο και να τεθεί σε πλήρη λειτουργία στα τέλη Σεπτεμβρίου, (γ) η ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης του πλαισίου επιθεωρήσεων για την εποπτεία των οικονομικών δραστηριοτήτων και των αγορών προϊόντων, (δ) δράσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα και κυρίως η εκκαθάριση των εκκρεμών υποθέσεων του Ν Κατσέλη, η εκκαθάριση του συνόλου των εκκρεμών κρατικών εγγυήσεων και το μεταβατικό σχήμα προστασίας για ευάλωτους οφειλέτες με κύρια κατοικία, (ε) το νέο πληροφορικό σύστημα της ΑΑΔΕ «eispraksis» που πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή τον Ιούνιο του 2022.

Πολλά από αυτά τα ζητήματα θα «κλείσουν» ενώ κάποια είναι πιθανό να παραμείνουν σε εκκρεμότητα, καθορίζοντας σε κάποιο βαθμό και το χρόνο έλευσης των δύο δόσεων ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα σενάρια που βρίσκονται στο τραπέζι και των οποίων η υλοποίηση εξαρτάται από τη διάρκεια των εχθροπραξιών στην Ουκρανία, περιλαμβάνουν : την εκταμίευση και των δύο δόσεων τον Ιούνιο, οπότε και αναμένεται η επικύρωση της αξιολόγησης από το Eurogroup ή την καταβολή της μίας δόσης τον Ιούνιο και της επόμενης – που εκκρεμεί από το 2019 –  εντός του έτους.

 Διακήρυξη για την ανάθεση μεταφοράς μαθητών Α’ Βάθμιας & Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Χαλκιδικής για τα σχολικά έτη 2022-2025

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, προκηρύσσει ανοικτό διαγωνισμό άνω των ορίων για την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών, χωρικής αρμοδιότητας Π. Ε. Χαλκιδικής, που αφορά τμήματα δρομολογίων για το σχολικά έτη 2022-2023 , 2023-2024 και 2024-2025 (CPV 60130000 Υπηρεσίες Ειδικών Οδικών Μεταφορών Επιβατών).

Η ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών, που αποτελεί αντικείμενο του διαγωνισμού, υποδιαιρείται σε τμήματα και οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να υποβάλλουν προσφορά, επί ποινή αποκλεισμού, τουλάχιστον για ένα τμήμα. Μπορούν επίσης να υποβάλλουν προσφορά για περισσότερα του ενός ή για το σύνολο των τμημάτων. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 10.408.524,64 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 13 % (προϋπολογισμός χωρίς ΦΠΑ και χωρίς δικαίωμα προαίρεσης: 6.140.722,50 € ,δικαίωμα προαίρεσης: 3.070361,25€, σύνολο προϋπολογισμού συμπεριλαμβανομένου δικαιωμάτων προαίρεσης: 9.211.083,75 € ΦΠΑ :1.197.440,89 €). Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 36 μήνες ( 525 ημέρες μεταφοράς). Ημερομηνία έναρξης υποβολής προσφορών ορίζεται η 06/04/2022 και ώρα 11:00 . Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών ορίζεται η 02/05/2022 και ώρα 23:59 .

Η διαδικασία θα διενεργηθεί με χρήση του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ) Προμήθειες και Υπηρεσίες του ΟΠΣ ΕΣΗΔΗΣ (Διαδικτυακή Πύλη www.promitheus.gov.gr ). Περισσότερες πληροφορίες στο Διοικητήριο στον Πολύγυρο , υπεύθυνος κος Ροκανάς Σπύρος, τηλ. 23713 51302, e mail :https://halkidiki.pkm.gov.gr/ .

 Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής προστατεύει τα μέλη του

Συμφωνία με εταιρία που δραστηριοποιείται στο χώρο των Συμβούλων Επιχειρήσεων υπέγραψε το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, για την παροχή εμπορικών και οικονομικών πληροφοριών στα μέλη του, που σχετίζονται με την συναλλακτική συμπεριφορά (π.χ. ακάλυπτες επιταγές, συναλλαγματικές, διαταγές πληρωμής, κατασχέσεις). Στην ανωτέρω συμφωνία προχώρησε το Επιμελητήριο, στα πλαίσια της συνεχούς ενημέρωσης των μελών του και στην προσπάθειά του να προστατέψει και να προασπίσει τις επιχειρήσεις – μέλη του από κινδύνους εμπορικού ρίσκου. Τα οικονομικά ενήμερα μέλη του Επιμελητηρίου θα μπορούν εντελώς δωρεάν, συμπληρώνοντας μια φόρμα εντύπου, να ζητάνε πληροφορίες αναγράφοντας την επωνυμία, τη διεύθυνση και το Α.Φ.Μ. του υποψήφιου πελάτη τους. Το συμπληρωμένο έντυπο θα το μεταβιβάζουν στη συνέχεια στο Επιμελητήριο μέσω e mail , και το Επιμελητήριο, από τη στιγμή που θα μεταβιβάσει το αίτημά του μέλους του στην εταιρία, θα απαντάει σε αυτά, άμεσα, με e mail. Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι πληροφορίες που θα λαμβάνουν τα μέλη από το Επιμελητήριο, είναι εμπιστευτικές και θα χρησιμοποιούνται μόνο για ενδοεπιχειρησιακή χρήση. Το έντυπο (Εντολή Ζήτησης) είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου στο παρακάτω link : https://www.epichal.gr/xalkidikiimages/entoli_zitisis_meGDPO2020_F3552.pdf .

 ΝΕΕΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, ακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις έχει αναβαθμίσει τις ψηφιακές του υπηρεσίες με σύγχρονες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που τις παρέχει δωρεάν σε όλα τα μέλη του, για την αύξηση της εξωστρέφειας και των πωλήσεων των τοπικών επιχειρήσεων. Συνολικά προσφέρονται 4 νέες υπηρεσίες: 1. Ιστοσελίδα προβολής των Τουριστικών Επιχειρήσεων Χαλκιδικής σε Πανελλαδική Τουριστική Πύλη ( com ) που υποστηρίζεται από τα Ελληνικά Επιμελητήρια, αλλά και στην Τοπική Τουριστική Πύλη που ετοιμάζεται. Αφορά καταλύματα ή ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, επιχειρήσεις διασκέδασης, τουριστικά γραφεία, επιχειρήσεις δραστηριοτήτων, τοπικών προϊόντων κ.ά. Ειδικά στις Επιχειρήσεις Διαμονής προσφέρεται δωρεάν πλήρες και αυτοδιαχειριζόμενο σύγχρονο Σύστημα Ηλεκτρονικών Κρατήσεων (e-booking) που ενσωματώνεται και στην ιστοσελίδα της κάθε επιχείρησης, αλλά μπορεί να δέχεται και κατευθείαν κρατήσεις από την Τουριστική πύλη.

2. Ηλεκτρονικό Κατάστημα (e-shop) που ενσωματώνεται και στην ιστοσελίδα της κάθε επιχείρησης με ταυτόχρονη προβολή προϊόντων και στην
Πανελλαδική Επιμελητηριακή Αγορά Προϊόντων: gr .

3. Υπηρεσία Online Συμβούλου με ενημερωμένο περιεχόμενο που συνοδεύεται και από Υπηρεσία Online Συμβουλευτικής, όπου οι επιχειρήσεις μπορούν να θέτουν ερωτήματα και να λάβουν εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες για φορολογικά, χρηματοδοτικά, εργασιακά και άλλα επιχειρηματικά θέματα δωρεάν.

4. Ιστοσελίδα προβολής της επιχείρησης στον Πανελλήνιο Ηλεκτρονικό Επιχειρηματικό Οδηγό που συμμετέχει και το Επιμελητηρίου Χαλκιδικής σε δύο γλώσσες Ελληνικά και Αγγλικά και σε έκδοση για mobile, tablet με ταυτόχρονη απεικόνιση των επιχειρήσεων βάση γεωγραφικής θέσης του χρήστη και πολλά ακόμη σύγχρονα χαρακτηριστικά. Όλες οι εφαρμογές είναι πλήρως αυτοδιαχειριζόμενες αποκλειστικά από τις επιχειρήσεις. Για να εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας συμπληρώστε απλά την παρακάτω φόρμα: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfpv67i80cLDycq21aBSzV3aTMefjOvf3C_RoUbXzVxt2XNkQ/viewform .

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, τηλ.: 2371024200 – 24300, e-mail: press@epihal.gr .

 Οι διευθύνσεις e-mail του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής αλλάζουν!

Βρείτε παρακάτω όλα τα νέα e-mail που μπορείτε να χρησιμοποιείτε από εδώ και στο εξής.
Στόχος μας είναι η καλύτερη και πιο άμεση εξυπηρέτηση των μελών. Για το λόγο αυτό, οι διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής διαχωρίστηκαν ανά υπηρεσία, ενώ έχει προστεθεί σε αυτά και η νέα κατάληξη -epihal.gr.

 Συναλλαγές για Ατομικές Επιχειρήσεις, Πιστοποιητικά Επιμελητηρίου, Συνδρομές, Πιστοποιητικά Καταγωγής: mitroo@epihal.gr
 Συναλλαγές για ΟΕ – ΕΕ – ΥΜΣ : gemi1@epihal.gr
 Συναλλαγές για ΑΕ – ΕΠΕ – ΙΚΕ : gemi2@epihal.gr
 Συναλλαγές για ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές: asfalistes@epihal.gr
 Δημόσιες σχέσεις & Γραφείο Προέδρου: pr@epihal.gr
 Ενημέρωση & πληροφόρηση από τον Ειδικό Σύμβουλο: simvoulos@epihal.gr
 Συναλλαγές που αφορούν τις προμήθειες του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής: logistirio@epihal.gr

 Διοικητικός Προϊστάμενος: manager@epihal.gr
 Οποιαδήποτε άλλο ζήτημα ή συναλλαγή: info@epihal.gr

Η αλλαγή των ηλεκτρονικών διευθύνσεων αποτελεί μέρος από μια σειρά ενεργειών, που στόχο έχουν την ανανέωση της εταιρικής εικόνας και την αναβάθμιση της επικοινωνίας με το Επιμελητήριο.

 Η επίσημη σελίδα του Επιμελητηρίου στα social media

Σας ενημερώνουμε ότι από εδώ και πέρα το Επιμελητήριο Χαλκιδικής θα βρίσκεται κοντά σας στο Facebook μόνο μέσα από την
επίσημη σελίδα του. Για να παρακολουθείτε πιο άμεσα τα νέα και τις ενημερώσεις μας, μπορείτε να κάνετε like. ��
https://www.facebook.com/halkidikichamber
�� Επίσης, θα μας βρείτε πλέον και στις σελίδες μας σε Instagram & LinkedIn.
https://www.instagram.com/halkidikichamber/
https://www.linkedin.com/company/chamber-of-halkidiki/

 Ενημέρωση για τη λειτουργία των υπηρεσιών του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής για την αποφυγή διασποράς του
κορωνοϊού COVID-19

Η διοίκηση του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής σας ενημερώνει ότι, η εξυπηρέτηση κοινού στο Επιμελητήριο γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Το κοινό εισέρχεται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο, σύμφωνα με την ισχύουσα κάθε φορά ΚΥΑ , απαραίτητα με:
Ι. Πιστοποιητικού εμβολιασμού, ή
ΙΙ. Πιστοποιητικού νόσησης, ή
ΙΙΙ.  Αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test).
Τα παραπάνω έγγραφα θα πρέπει να συνοδεύονται από το νόμιμο αποδεικτικό ταυτοπροσωπίας.  Σε κάθε περίπτωση, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική. Για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά και, κατόπιν συνεννόησης, να αποστείλουν με e-mail τα απαραίτητα έγγραφα για τη διεκπεραίωση της υπόθεσης τους, χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία των μελών μας.

Μετάβαση στο περιεχόμενο